BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 9, 2009

jiwa..hati..cinta??

yaa..sungguh lama aku xaktif mem-blog-kan diri..teralit dengan fesbuk..sungguh asyik rupanya..

emh..semalam..aku cuba menjadi seorang yang bermasalah dan mencari kawan untuk membantu..dan..seperti diduga..xde la membantu sangat pun..bahkan..kena marah lak ngn orang tuaku yg amat disayangi itu..ye la..esok harinya..mata jd ngantok sangat..tido lak pas subuh..bertuah tol aku.. :-P ..

kepada 'kawan' yg cuba membantu tu..TQ2.. emh..masalah jiwa eh?. sungguh2 menganggu fikiran..masalah cinta? itu..lagi laa..

kadang-kadang, cinta tu..boleh saja didepan mata, adakala, dibalik jalan,tapi yang selalunya..tak sedar pun yang mana satu.. itulah misterinya makhluk Allah yang namanya 'cinta' nh..yang jauh dikejar sampai tersungkur..yang dekat pula macam tak wujud..aneh-aneh..sungguh aneh..


‘Makhluk’ misteri ni memang la..kita tak kacau dia..dia lak yang kacau kita..bila kita mula kacau..kita lah yang sasau..kalau kita dikacau pun..boleh jadi sasau gak..hoho..dasyhat rupenye dia nih..sangat-sangat berpengaruh..

Semua nie atas masing-masing la juga..betol..ada yang kata.. ‘ala..mungkin ada yang lebih baik lagi menanti..’ ditambah lak.. ‘mana la tau..kot2..ada yang comel lagi ke..’ takpun ‘yang patah kan tumbuh, yang hilang berganti..’ huh..pendek kata..pelbagai la alasan dan bujukan untuk menyedapkan hati, menawarkan duka keluar dari mereka-mereka yang dekat dengan kita..

Apa pun..yang pasti..semua ini ada jalan keluarnya..Cuma cara dan bagaimana tu..terserahlah.. menunggu atau menanti..meninggalkan atau ditinggalkan..berharap dan berdoa..berusaha dan berserah.. keputusan dah pun diputuskan..merencana tugas insan.. takdir tetap ditangan tuhan..itulah rahsia dicari..menunggu masa untuk ditemui..

-Sekian dulu..nanti sambung lagi- ^^,v

1 comments:

ada said...

bun,
cinta itu ketawa dan air mata..